Μία έννοια την οποία συναντούμε και ακούμε πολύ συχνά στο χώρο του Search Engine Optimization (SEO) είναι το PageRank και για συντομία PR .
To Pagerank είναι μία αριθμητική τιμή, η οποία αντιπροσωπεύει το πόσο σημαντική και σπουδαία είναι μία ιστοσελίδα στο διαδίκτυο, κατά την αντικειμενική κρίση της μηχανής αναζήτησης Google.
Το Pagerank επηρεάζει σημαντικά, μαζί με κάποιους επιπλέον παράγοντες, την κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για τον υπολογισμό και προσδιορισμό του Pagerank, η Google χρησιμοποιεί ένα πολύπλοκο αλγόριθμο με εκατομμύρια μεταβλητές και όρους και ο υπολογισμός του γίνετε με αδιάβλητο αυτοματοποιημένο τρόπο.
Κύρια λογική της όμως στην αξιολόγηση είναι η σύνδεση (link) π.χ. μιας Ιστοσελίδας Α με μία Ιστοσελίδα Β. Θεωρεί τον σύνδεσμο (link) αυτό ότι είναι θετική ψήφος για την Ιστοσελίδα Β από την Ιστοσελίδα Α. Συνεπώς οι διασυνδέσεις των ιστοσελίδων και εσωτερικά και εξωτερικά λαμβάνοντα θετικά υπόψη, διότι όσο πιο πολλά links έχει μία ιστοσελίδα από άλλες, καθώς και η σπουδαιότητά τους, θεωρούνται πολλές θετικές ψήφοι, άρα η ιστοσελίδα χαρακτηρίζετε σημαντική και σπουδαία.
Εάν δηλαδή ο ψήφοι προς την ιστοσελίδα προέρχονται από σημαντικές ιστοσελίδες μεγάλης σπουδαιότητας, η αξία η οποία προσδίδετε είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Η κλίμακα διαβάθμισης του Pagerank είναι από το 1 έως το 10 (PR1 - PR10). Όσο μεγαλύτερο Pagerank προσλαμβάνει μια ιστοσελίδα, τόσο υψηλότερη θέση έχει στην κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERP).
Αυτός δεν είναι ο μόνος παράγοντας που χρησιμοποιεί η Google για να ταξινομήσει τις σελίδες, αλλά είναι πολύ σημαντικός.
Άλλος σημαντικός παράγοντας αξιολόγησης είναι το περιεχόμενο των σελίδων. Η Google αναλύει όχι μόνο τα meta tags αλλά το σύνολο του περιεχομένου της ιστοσελίδας. Λαμβάνει υπόψη της πολλές παραμέτρους, όπως το μέγεθος και χρωματισμό των γραμματοσειρών, τους τίτλους, τις παραγράφους, τις λέξεις και τη συνάφειά τους με το κείμενο αλλά και το υπόλοιπο περιεχόμενο των άλλων ιστοσελίδων.
Συνηθίζετε να λέγετε “Content is the king” για να τονιστεί η μεγάλη σημασία του περιεχομένου αλλά και της ποιότητας του, στην αξιολόγηση μίας ιστοσελίδας από την Google αλλά και τις άλλες τις μηχανές αναζήτησης.
|