Οι θεμελιώδης έννοιες πάνω στις οποίες στηρίζετε το SEO είναι οι λέξεις κλειδιά (keywords) και οι σύνδεσμοι (links)
Οι λέξεις-κλειδιά keywords
Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν τα bot, τα οποία είναι robot με αυτοματοποιημένο λογισμικό και προγράμματα με τα οποία σαρώνουν όλους τους δικτυακούς τόπους. Σαρώνοντας ο crawler τις ιστοσελίδες, καθορίζουν το περιεχόμενο ενός site ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά (keywords) που περιέχει. Έτσι ανάλογα με το τι λέξεις κλειδιά ( keywords) βρίσκονται στο περιεχόμενο του site, ανάλογη θα είναι η κίνηση (traffic) και το είδος των επισκεπτών του. Αν για παράδειγμα στο περιεχόμενο των άρθρων μιας ιστοσελίδας υπάρχουν λέξεις-κλειδιά για «πόρτα, παράθυρο, κουφώματα, κατασκευή, τοποθέτηση, αλουμίνιο, υαλοπίνακας κλπ, κάνει προφανές στο robot, ότι επισκέπτεται μία σελίδα που είναι για κατασκευή και τοποθέτηση κουφωμάτων. Ως εκ τούτου το site θα επισημανθεί από τη μηχανή αναζήτησης σαν ένα site με πληροφορίες «κατασκευής και τοποθέτησης κουφωμάτων». Οι μηχανές αναζήτησης έχουν τον εξειδικευμένο μηχανισμό να προσδιορίζουν το είδος του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας από ένα ελάχιστο αριθμό (keyword) λέξεων-κλειδιών.
Η Google έχει κατορθώσει να καθορίσει ένα πρότυπο είδος τεχνολογίας για τον προσδιορισμό του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας. Δίνοντας ένα μικρό αριθμό από σχετικές λέξεις-κλειδιά (keywords), η Google μπορεί να εντοπίσει και να προσδιορίσει το θέμα και να δώσει περισσότερες λέξεις σχετικές με αυτές που δόθηκαν. Ως εκ τούτου για τον καθορισμό και εφαρμογή μιας στρατηγικής SEO οι λέξεις-κλειδιά (keywords) είναι τα πρώτα τα οποία πρέπει ληφθούν υπόψη και να καθοριστούν. Για τον προσδιορισμό των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών (keyword) θα πρέπει να σκεφτείτε σαν ένας χρήστης που ψάχνει με μια μηχανή αναζήτησης ένα site παρόμοιο με το δικό σας. Φανταστείτε τι λέξεις-κλειδιά θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ψάχνοντας? Αυτές θα πρέπει να είναι και οι λέξεις τις οποίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε στο περιεχόμενο των άρθρων σας, έτσι ώστε να είναι σχετικό με τις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης SERP (Search Engine Results Pages). Αυτή φυσικά είναι μία σύντομη αναφορά στον τρόπο επιλογής των keyword, υπάρχουν βέβαια και άλλες τακτικές που θα δούμε αναλυτικότερα σε προσεχές άρθρο του SEO.
Σύνδεσμοι με την ιστοσελίδα σας Links
Χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά όπως αναφέραμε παραπάνω, οι μηχανές αναζήτησης παίρνουν μια πολύ καλή ιδέα για το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και στο τι περίπου αναφέρεστε. Τι θα μπορούσε λοιπόν να προσδιορίσει ακριβέστερα και να καθορίσει την ιστοσελίδα σας? Διασυνδέσεις (Links) με το website σας. Είναι κανόνας ότι όσο περισσότερα link για την ιστοσελίδα σας υπάρχουν σε άλλα site, τόσο πιο σημαντικό είναι το περιεχόμενό της και οι πληροφορίες για το θέμα. Όσο περισσότεροι εισερχόμενοι σύνδεσμοι (incoming links) υπάρχουν προς το site σας, είναι καλύτερα και σας φέρνουν σε υψηλότερη θέση στην αναζήτηση. Επίσης εάν ένα πολύ σημαντικό και δημοφιλές site έχει link προς τη δική σας ιστοσελίδα, αυτό προσδίδει κύρος, μεγαλύτερη σημασία και βάρος στην ιστοσελίδα σας και μετράει θετικά, περισσότερο ακόμα και αν υπάρχουν link σε 10 «όχι σημαντικά» site. Το πώς και ποιο site κατατάσσετε και θεωρείτε ως σημαντικό θα το αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο μας για το SEO.
Τα link από άλλα μεγάλα site «υψηλού ειδικού βάρους» πέρα από το ότι βοηθούν στο στην οργανική κίνηση επισκεπτών από τις μηχανές αναζήτησης (organic traffic), έχουν ενδιαφέρον διότι είναι εγγύηση για άμεση επισκεψιμότητα (direct traffic). Αυτό φυσικά πάλι είναι σχετικό διότι θα πρέπει να διαθέτει η ιστοσελίδα σας και το ανάλογο ποιοτικό περιεχόμενο. Συνεπώς αυτά τα δύο στοιχεία Links και Keywords αλληλένδετα και απαραίτητα για την επιτυχία του SEO της ιστοσελίδας σας.
|